Ruby Falls en Look Out Mountain - Reisverslag uit Lookout Mountain, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu Ruby Falls en Look Out Mountain - Reisverslag uit Lookout Mountain, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

Ruby Falls en Look Out Mountain

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

20 Januari 2014 | Verenigde Staten, Lookout Mountain

Gisteren was (zondag 19 jan) het een heerlijke dag. We begonnen met een heerlijk koppie koffie in bed en daarna naar het ontbijt waar het om ons heen galmde van de gillende meiden. Cheerleaders vanuit heel Amerika waren daar voor wedstrijden, allemaal dikke strikken en veel make-up en lachen. !!!

We gingen al vroeg op pad want we wilde 2 dingen gaan doen dus eerst naar Ruby Fals, dat is een waterval die in de grotten verborgen zit, Je moet het zo voorstellen, ik ben op de top of the rock geweest maar die zelfde afstand gingen we nu met een lift naar beneden (zonder gillen) daarna gingen we sluip door, kruip door nog eens 30 minuten dieper de grot in en dan kom je dus in een soort van open ruimte waar een waterval naar beneden komt denderen. Moeilijk op de foto te zetten omdat hoogte niet goed te pakken is, maar werkelijk indrukwekkend. Ook de grotten op zich waren prachtig met veel heel bijzondere edelstenen, kwartsen enz. prachtig om te zien. Eerst was het koud maar bij de waterval zelf was het opvallend warm, hadden ze ook wel aangegeven maar dat verwacht je dus helemaal miet. hele bijzondere ochtend.

Daarna door naar Rock City, zit op het zelfde plateau / berg als de Ruby Falls. Het is een heel groot gebied rond de top van de berg waar ze een soort van trail doorheen hebben gemaakt, die gedeelde is aangelegd om rotsblokken te overbruggen en met Look Outs zodat je van de omgeving kunt genieten. Ook hebben ze er 400 verschillende soorten planten staan die van oorsprong in het gebied voorkomen. Ook daar heb je nog een natuurlijk waterval, niet zo hoog als Ruby maar ook prachtig. Ze hebben daar ook een fokprogramma voor witte herten, nooit van gehoord, maar ook die zouden van oorsprong in dit gebied zijn geweest en er zijn er nog maar enkele van over, ze proberen nu dit ras weer te laten uitbreiden, ze gedijen heel goed in dit soms koude, dan weer hete en dan weer winters klimaat.

Moe en voldaan weer terug naar het hotel, daarna naar de Outback om lekker te gaan eten. Dag met een gouden randje !!!

O, en natuurlijk heb ik ook al 5 CD's gescoord en nog een foto van een amerikaans huis, in de rijkere buurt deze keer.

Groeten Jan en Anneke

• 21 Januari 2014 - 08:18

Marrit:

Wauw, wat leuk om zoveel van jullie te horen! Erg leuk om jullie zo te volgen.
    En wat hebben jullie al veel gezien en gedaan :-) Geniet ervan. Groetjes Marrit