Reisdag gedaan - Reisverslag uit Boone, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu Reisdag gedaan - Reisverslag uit Boone, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

Reisdag gedaan

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

25 Januari 2014 | Verenigde Staten, Boone

Hoi allemaal vanuit een heel koud Amerika,

Gisteravond geen blog meer gemaakt en vanmorgen hebben we het heel rustig aan gedaan, we hadden het bordje" Daydreamen" aan de buitenkant gehangen en dat betekend zoveel als, "hoepel op we willen nog niet uit bed".

Daarom hebben jullie dus nu 2 verhalen tegoed !! Doe ze toch maar even apart, zodat jullie het nog een beetje kunnen volgen. Omdat we wat moesten schuiven met onze route vanwege het slechte weer, die jullie waarschijnlijk wel op tv kunnen volgen, hadden we besloten om vanuit Boone, boven in NC door te gaan naar Pennsylvania. Daar willen we naar Lancaster County het gebied van de Amisch. En daarna naar Washington DC. Dat betekende dus een reisdag van 772 kilometer. Klinkt echt heel ver, maar echt in Amerika is het niet echt een afstand. Dus op tijd vertrokken en al een hotel geboekt in Harrisburg Pennsylvania. Dus lekker achterover en genieten van het uitzicht zowel in de auto als buiten de auto! !!

Omdat je door de verschillende staten komt kun je het landschap, de woonvormen, de opbouw van steden, de woonomgeving en de mensen goed vergelijken. Wat wel steeds hetzelfde bleef waren de bergen die als trouwe wachters steeds meegingen en pas in Pennsylvania iets in hoogte gingen verliezen en een iets plattere top kreeg. Werkelijk een geweldig mooie route.

Het meest opvallende was dat de huizen die in het zuiden vrijwel altijd als een bungalow zijn gebouw op een stuk eigen grond ( grond genoeg daar) hier de huizen veelal verdiepingen hebben, nog wel op een stuk eigen grond. En het is rondom het huis veel netter, in het zuiden gooien ze hun rommel nog al eens van zich af (op het platteland tenminste) dat zie je hier niet meer. Ook zijn de huizen op zich groter, niet zo raar natuurlijk want hier moeten ze ook veel meer dingen binnen doen in de winter, in het zuiden kun je eigenlijk altijd wel buiten eten. De boerderijen gaan steeds meer op die in Canada lijken. De mensen kleden zich moderner en netter.

Omdat we 's middags nog uitgebreid een footlong hadden genomen bij de Subway hebben we 's avonds geen werk gemaakt van het eten. Een wijntje, biertje, blokje edammerkaas ( smile Astrid) en pinda's konden we ons prima redden.

De route: Boone NC, 421 naar Wilkesboro, door tot de I 77 daar er op en naar boven. Bij Pine Ridge de grens over naar Virginia door op de I 77 tot Wytheville dan de I 81 op. Bij Winchester de grens over naar W. Virginia slechts een klein stukje en dan gaat het over in Maryland bij Charles Town. In Maryland ben je echt maar heel even en het bord langs de weg had ik gemist en het het bezoekerscentrum kwamen we niet tegen omdat we door gingen naar Pennsylvania (Eastern), dus geen foto van Maryland staatsgrens. In Pennsylvania door naar Haarisburg en lekker onderuit in een heerlijk luxe hotel.

Tot zover gisteren, nu door naar vandaag in het volgende blog, groeten Jan en Anneke