Het Witte Huis en de rest - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu Het Witte Huis en de rest - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

Het Witte Huis en de rest

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

31 Januari 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi ouwe snurkers, tenminste ik ga er van uit dat jullie nu allemaal op één oor liggen !!!!!!!

Hier is het donderdagavond en jullie hebben nog een verslag van gisteren tegoed. Ik was te moe om nog een verslag te maken, we hadden de hele dag rond gelopen in Washington, in de kou, maar wel droog dus ach !!! Dikke kleren aan en hup. We hadden die avond er voor gekeken naar de state of the Union, heel leuk om te luisteren en te weten dat hij in het Capitol staat te praten en dat we dat niet alleen op tv zien maar ook als we uit het slaapkamerraam kijken. Heb geprobeerd om het op de foto te krijgen, zie maar.

De volgende morgen zijn we om 10 uur in de pendelbus gestapt naar de Union Station en van daar uit zijn we gaan lopen. Begonnen bij het Capitol. daar kan je nog wel in, niet alles is open maar als je bij een groep aansluit mag je nog best ver naar binnen. Opvallend is wel dat alles super, super, super beveiligd is, daar moet je niet mee spotten !!! Dat was trouwens bij alle bijzondere gebouwen en die staan allemaal bij elkaar in een grote wijk.

Het station is trouwens ook heel mooi, de foto met de 3 vlaggen is het station. Eerst even buitenom bij het Capitol en toen naar binnen. Echt heel mooi, werkelijk heel luxe met schilderijen, beelden, prachtige vloeren, lampen en meubels echt een bezoek waard. Ik heb wat foto's toe gevoegd om een beeld te krijgen, echt heel mooi. En de gidsen die met je rond gaan spreken vele talen dus dat is ook handig. De Koepel ( het middelste deel) is echt heel bijzonder van vloer tot top. bijna niet goed weer te geven maar sommige schilderingen lijken wel 3D gemaakt, maar dat is niet zo.
Daarna doorgelopen naar de Naald, deze stond gedeeltelijk in de stijgers dus je mocht er niet dichtbij maar ach, hij is zo groot, die mis je niet hoor !!

Ondertussen waren we zo'n beetje onderkoeld geraakt dus maar eens even een pauze bij hte Corner Bakery Cafe, dat is goed om te weten dat die er is, echt een heerlijk tentje, dus het Witte Huis rechts van je, dan doorlopen, drie blokken en dat aan je rechterhand op de hoek. Heerlijk. gewoon en lekker warm.

Daarna terug naar het Witte Huis, ook dit is echt leuk om te zien, we kijken er naar op de tv maar in het echt is het toch weer anders. niet zo groot als ik dacht en de tuin er om heen is niet zo geweldig. gewoon gras met een stukje moestuin. en wat bomen. Maar toch echt heel leuk om te zien. Daarna door langs het Witte Huis naar het Lincoln Memorial, dat is nog best een stuk lopen. We liepen net aan de achterkant van het Witte Huis toen de politie iedereen bij het huis weg wilde hebben, doorlopen, doorlopen, tijdelijke afzetting, het was ondertussen al 4 uur, dus oke, maar waarom ineens weg. En ja, hoor Bobby had gelijk, soms komt de President met de heli naar huis en dat was dus nu ook het geval. maar we moesten best ver weg staan en wisten niet wat er zou gaan gebeuren en of er wel iets zou gebeuren , want voor het zelfde geld moest de hond poepen !!! maar daar waren ze in eens 2 heli's we hebben ze nog net op de foto gekregen, wel ff goed kijken. !!! Toch apart om allemaal mee te maken. Maar goed, toen de pas er in want voor je het weet is het donker en je moet dan nog dat lange stuk langs het water en dan nog 53 treden naar boven, maar dan heb je wel een prachtig plaatje, het Lincoln Memorial is prachtig en het ligt een stuk hoger dus je kunt zo alles overzien. Jammer Mirjam dat jullie toen niet toch nog even de moed hadden om door te lopen, toegegeven dat het wel een hele drukke dag is en je schoenen zijn versleten maar het was de moeite waard, dus de foto's zijn speciaal voor jou!!

Bij het memorial is ook nog het monument voor diverse oorlogen, echt heel mooi gemaakt, verschillende beelden en teksten heel ingetogen en bijzonder.

Toen waren we echt klaar, we hadden alles gezien wat we wilde dus naar het hotel en bij de kachel. Het leek me altijd al leuk om langs de weg te gaan staan en dan hup je arm omhoog als er een taxi aankomt, als het goed is stoppen ze dan en brengen ze je heel snel naar de kachel en dat gebeurde dus ook.

Nog lekker even gehangen en toen slapen, vandaar geen puf meer voor een blog. dus vandaag maar twee.

Groeten Jan en Anneke