Georgia Aquarium - Reisverslag uit Leary, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu Georgia Aquarium - Reisverslag uit Leary, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

Georgia Aquarium

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

10 Februari 2014 | Verenigde Staten, Leary

Hoi allemaal,

Voor jullie is de dag al weer aardig ver gevorderd maar voor ons begint hij net. Eerst even in gedachten "er is er één jarig" gezongen, van harte gefeliciteerd met je verjaardag hoor Arie, hoop dat je een leuke dag hebt met iedereen om je heen. !!!

Gisterenavond was het zo laat voor we thuis waren dat een blog er niet meer in zat, nog even gezellig gezeten en toen naar bed. Bobby moest gewoon weer werken, na een heel leuk weekend met elkaar in Atlanta. Voor zondag stond het Georgia Aquarium op de lijst dus in het begin van de ochtend zijn we daar heen gegaan. Het Coca Cola gebouw staat er naast, voor diegene die dat niet weten, Coca Cola komt van oorsprong uit Georgia !!!

Het Aquarium is mega groot en verdeeld in diverse onderwerpen, diep zee, zee, tropisch, rivieren, pool gebied enz. Heel, heel groot en geweldig mooi gemaakt, ook is er een dofijnenshow. Van die show mag je geen foto's maken dus ook dat zullen jullie zelf moeten gaan bekijken, maar zeker de moeite waard. Verder hebben we de meest mooi, vreemde, lelijke, grappige, ongelooflijk gevormde vissen, krappen, monsters, egels, schelpen enz enz enz gezien. Heb met de foto's echt keuze's moeten maken zoveel. Ook was er wel eens een hele vreemde vis te zien, met armen en benen en het zwaaide naar ons !!???

Om de otters moesten we echt lachen, ze zitten de hele dag in het water maar als ze zich gaan wassen, gingen ze in een te kleine teil liggen draaien, echt grappig om te zien. Hij was echt aan het showen, zo leek het.

Om 3 uur werden de haaien gevoerd, dat moet anders krijgen ze honger en hebben de andere vissen om hun heen geen kans van leven natuurlijk. Ze hebben de haaien geleerd in een soort van lijn te zwemmen om aan eten te komen. Daardoor kun je ze dan heel mooi bekijken, wat een joekels zijn dat zeg. Maar ook al die mooi gekleurde vissen, ik zag Jan al weer denken en kijken, goh, kunnen wij ook wel maken ??!!!

Uiteindelijk zijn we pas op het eind van de middag uit Atlanta vertrokken terug naar Leary dat is ongeveer 3 uur rijden. Lekker gaan eten bij de Out Back en toen we uiteindelijk thuis waren lekker gaan snurken.

Vandaag gaan we langzaam aan naar beneden, het weer is prima dus wie weet doen we nog wat zon op. We hebben een hotel besproken in Clear Water en we gaan over de 19 naar beneden, dus de toeristische route.

We krijgen hier niet veel mee van de spelen maar hoorde wel dat de mannen goed geschaatst hadden. De rest zien we wel als we weer in Holland zijn.

Groeten, Jan en Anneke