De dag van de State of the Union in Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu De dag van de State of the Union in Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

De dag van de State of the Union in Washington

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

29 Januari 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag een rustig dagje gedaan. Eerst naar de Amish winkel, house en farm. Vandaar uit kun je busreizen maken door de county, maar dat hebben we gisteren zelf al gedaan. Wel nog goed rondgekeken hoe men leeft en dingen regelen en hoe ze boeren. Ook nog een pin gekocht voor mijn hoed. Echt heel leuk om dit nu eens zelf allemaal te zien, er gaat een zekere rust van uit waar veel mensen vanuit de grote steden hier om ons heen naar op zoek zijn. Je hebt hier dan ook veel mogelijkheden voor mensen om tot rust te komen, je telefoon uit te zetten en weer gewoon te praten met elkaar, is een echte trent aan het worden hier in Amerika.

Rond de middag zijn we vertrokken naar Washington D.C. slechts 200 kilometer verder. Zijn via de 83 gereden en ons hotel zit op de 50 links boven de "strip" van de regeringsgebouwen. We hebben een hotel geboekt net buiten de "strip van het Witte Huis, Capitool, Memorial enz. We kunnen met een shuttle service naar het Union Station en vandaar uit kunnen we, als het goed is alles lopend af, dus dat gaan we morgen doen. We waren voor de spits in de stad en dat was maar goed ook ,want het is hier een partij druk op de weg!! Volgens mij rijden hier in een uur tijd net zoveel auto's voorbij als op de Oud Emmeloorderweg in een jaar.

We zijn nog een rondje gaan rijden in Washington, we waren er toch en volgens de hotel eigenaar konden we Obama wel met Heineken Bier overtuigen dat wij op de eerst rij mochten zitten bij de State of the Union, konden jullie ons allemaal even zien !!! Maar dat is toch echt niet gelukt, je kon niet eens in de buurt komen van het Witte Huis,veel tv en beveiliging dus dat gaat moet maar wachten tot morgen. We blijven hier nog een extra nacht zodat we rustig aan alles kunnen bekijken.

Wat betreft het weer, het is hier HEEEEEEEEEEEEEEEEELkoud, -13 graden met een poolwind dus het wordt morgen warm aankleden voor we gaan, maar de sneeuw is hier weg en de wegen waren prima. Nog even wat huizen op de foto gezet, rijtjes, appartementen, en flats. alles is hier mogelijk. Ons uitzicht is interessant te noemen, een begraafplaats recht voor ons, links het politiebureau en rechts het Capitool. De kamer is super groot met een aparte zitkamer naast de slaapkamer.

Wel net ff de schrik joh !!! Ineens allemaal sirene bij de ingang van het hotel dus toch maar even bij het raam kijken, staan daar 2 brandweerwagens en ambulance onderweg !!!! Maar het alarm ging niet af, dus wat moet je nou ??? Wat was er aan de hand, uiteindelijk bleek het om een hotelgast te gaan die niet goed was geworden, hier komt dan ook meteen de hele ratteplan van brandweer en politie om de hoek zeilen !!! Dus het liep af met een sisser en we wachten dus nu tot de president zijn State of the Union gaat uitspreken, als hij hard praat kunnen we hem gewoon verstaan !!!, toch wel apart.

Laatste nieuws op de weather channel voor Noord Carolina, waar we heen zakken als we hier alles hebben gezien,,,,, "Deze storm langs de kust blijf je de rest van je leven onthouden" Blijf dus thuis !!!!! Normaal hebben ze daar geen sneeuw en al helemaal niet zo koud. dus we moeten voor het warme weer nog verder afzakken. Geen probleem hoor, en ook het grillige weer wat we mee maken heeft eigenlijk wel wat. We maken alles mee.

Slaap nog maar ff lekker daar aan de andere kant van de oceaan en voor morgen, een fijne dag.

Groeten Jan en Anneke

• 29 Januari 2014 - 15:39

Bobby & Astrid:

You guys are really having a fabulous vacation despite the COLD. Enjoy seeing the pictures and reading the blogs. Good job, Anneke. Snow and ice this morning in Leary, GA. ❄️