door naar Bobby en Astrid - Reisverslag uit Leary, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu door naar Bobby en Astrid - Reisverslag uit Leary, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

door naar Bobby en Astrid

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

15 Januari 2014 | Verenigde Staten, Leary

Hoi allemaal,

Ff 2 dagen geen berichtje gedaan, kwam er niet van dus nu maar wat meer.

Eerst nog even over de foto's, ik zette de foto's niet altijd bij het juiste blog, deed iets fout dus de foto's van de Evergladdes, die zijn er wel maar staan bij het voorgaande verslag. Als het goed is, weet ik nu hoe het werkt en gaat het vanaf nu goed. !!

Maandag was een heerlijk dag, veel zon dus al heel vroeg zaten wij op het strand van Port Charlotte, heel mooi strand, heel veel schelpen, ook hele grote en bijzondere, er zijn mensen die daar de hele dag schelpen verzamelen dan daar maken ze dan hangers enz. van om te verkopen op de Key's. dus als je daar iets van een schelpenkoord koopt dan kun je er eigenlijk wel van uit gaan dat ze van Port Charlotte komen niet van de Key's zelf.

Op een gegeven moment liep Jan een stuk langs het strand en toen kwam er een dolfijn naast hem zwemmen, Jan weer teruglopen naar mij, zodat ik het ook kon meemaken. (ja jongens, deze keer dacht hij er wel aan)!! Echt helemaal geweldig, het beestje zwom met ons mee, kwam steeds naar boven, lekker buitelen en met z'n kop klapperen, geweldig gewoon en op nog geen 2 meter afstand. Prachtig gewoon, dus mijn dag was al weer helemaal goed. S'middags wat in de omgeving rond gereden en een ijsje bij de DQ, daar leuke mensen ontmoet uit North Dacota, het waren gepensioneerde boeren die gevlucht waren voor de extreme kou daar. Was leuk om te horen hoe zij daar leven. Het stond al op onze lijst van delen om ooit te bezoeken dus dat blijft ook zo, maar dan wel in het voorjaar. 's Avonds was het echt tijd voor een bezoek aan de Hardee's we hadden nog geen Black Anges gegeten en dat kan niet !!!!! Het was weer heerlijk.

Ook voor dinsdag stond er een strandochtend gepland en daarna zouden we wat verder reizen. We wisten dat er heavy wheater kwam dus vroeg op en naar het strand, maar zoals je op de foto kunt zien, kwam het slechte weer eerder dan verwacht. Gebeurd daar wel meer en dan is het ook meteen helemaal fout, zeg maar. !! Dat strand konden we dus wel vergeten !! ook voor woensdag was het geen goed vooruitzicht dus we hebben besloten om maar door te reizen naar Bobby en Astrid, een reisdag dus, langs de binnenwegen dus echt een countrygevoel en om dat vast te houden uitgebreid gegeten bij de Longhorn. Een beetje gezond zoals je ziet, maar ook hier liepen de zware koeien buiten dus ach, dan ook maar een stukje op ons bord. De Longhorn is echt voor cowboys en indianen, in de weekends dan wordt er ook gedanst door het personeel, tussen de tafels door linedance en de muziek is altijd goed.
De foto van het huis, is om te laten zien hoe de gemiddelde amerikaan woont, wat je op tv ziet is slechts 10 % van de manier van leven van amerikanen de meeste wonen echt niet zoals het op tv lijkt, dus we doen af en toe maar eens een foto van hoe de overige 90% woont en leeft, dat geeft een beter beeld van amerika.

We hebben net een heerijk ontbijt op en gaan straks naar Albeny voor boodschappen enz. en verder weet ik het nog niet, we zien wel.

jullie nog een fijne dag verder en tot horens.
Groeten van Jan en Anneke en Bobby en Astrid

• 15 Januari 2014 - 16:59

Mirjam:

Hi mam,

Leuk weer een bericht maar waar zijn de foto's?

Liefs Mirjam

• 15 Januari 2014 - 17:01

Riet.v. Middendorp:

Hoi Jan en Anneke

Ziet er goed uit en lekker weer, hier is het nat vandaag.
    Heel mooie reis geniet er samen van,
    Groetjes Gerard en Rietje

• 15 Januari 2014 - 18:42

Nely:

Daaaag,

Wat een prachtige verhalen allemaal. Wat zullen jullie genieten. Het is je gegund.
    Dikke knuffel en de hartelijke groeten aan Bobby en Astrid (ook van mijn moeder)
    Nog heel veel plezier.

Nely en Douwe