Everglades - Reisverslag uit Port Charlotte, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu Everglades - Reisverslag uit Port Charlotte, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

Everglades

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

13 Januari 2014 | Verenigde Staten, Port Charlotte

Hoi allemaal,

Het is ondertussen maandagmorgen, elke keer denk ik "vanavond het blog maken, niet pas de volgende ochtend, maar ik val als een blok in slaap en voor je het weet is het dan ochtend!!".

Gisteren zijn we door de everglades gegaan, langs de krokodillen-weg. Daar liggen die beesten gewoon langs de kant van de weg, het enige wat er tussen zit is een vangrail en soms een slootje water. Ze liggen daar te zonnen, die warmte hebben ze nodig voor energie om hun prooi te vangen, je ziet ze al kijken en denken, lekker een Hollander, is weer eens wat anders!! we hebben de airboot overgeslagen deze keer en zijn naar een nationaal park gegaan, voor een korte trip en een informatiebijeenkomst, heel leuk en heel veel informatie over de Everglades die we nog niet wisten. Dat er bijvoorbeeld heel veel poema's waren in de Everglades en dat die bijna waren uitgestorven, nu hebben ze 8 poema vrouwtjes uit Texas gehaald en deze uitgezet waardoor de populatie door het krijgen van gezonde jongen al is verdubbeld in enkele jaren tijd. Ik heb mijn eerste pin voor op mijn hoed daar dus maar gekocht een zogeheten Floridapoema, als aandenken aan het gebied. Daarna door naar Napels op zoek naar de zus van Karin !!!! Weet je wel hoeveel van die woonoorden er zijn Karin !!! En die paarden, waar je het over had waren niet te vinden maar ....., we denken toch dat we het oord waar je zus woont hebben gevonden, kijk maar bij de foto's of het goed is. Als het dat is, dan woont je zus inderdaad prachtig, trouwens.

Toen door naar Port Charlotte,onze eindbestemming van zondag. Hier is het een stuk rustiger dan bij de bekende badplaatsen, veel mooier en veel strand waar je vrij op kan. dus dat staat vandaag op de planning, niet te lang want dan verbranden we natuurlijk. !!!Ach wat een probleem he die lekkere zon (hoop dat jullie goed jaloers zijn nu).

nou tot de volgende keer, groeten Jan en Anneke

• 13 Januari 2014 - 14:59

Mirjam:

Hi mam,

Nou we zijn zeker jaloers hoor! En niet alleen maar omdat de zon schijnt...

De foto's staan er trouwens nu helemaal goed bij!

Kijk uit naar het volgende blog!

Kus Mirjam

• 13 Januari 2014 - 15:25

Arie:

Hoi zus,

Mooie streek daar hoor.
    Kan bijna dromen waar je nu bent.
    Daar aan de kust hebben wij mooie schelpen gevonden.

groet,
    arie

• 13 Januari 2014 - 20:44

Sam:

Hi

Wij zijn ook wel een beetje jaloers,zit Jan daar lekker in z'n korte broek een broodje te smeren.
    En wij lopen hier met onze thermo ondergoed aan.

Geniet ervan
    Groetjes Ernst,Sam,Kely en Esmee

• 13 Januari 2014 - 20:58

Sam:

Ook nog de groetjes van Tessel,het gaat super!

• 14 Januari 2014 - 22:27

Renate:

He Anneke en Jan,

Wat ziet dat er allemaal super uit. Ik ben helemaal niet jaloers! Prachtige omgeving en heerlijk weer hebben jullie zeg.
    Ik zag dat jullie bij het Lely resort zijn geweest; vind ik heel erg grappig. Daar wonen namelijk een neef en aangetrouwde nicht van mij. Als ik het geweten had dat jullie daar langsgingen hadden jullie wel even de groeten kunnen doen (ha,ha).
    Ben benieuwd naar de rest van jullie reis. Ik kijk elke dag of je al weer een nieuw verslag hebt geschreven; heel leuk om te lezen.

Gr. Renate

• 15 Januari 2014 - 10:26

Karin:

Hoi Anneke,

Hoe is het mogelijk!! Je hebt praktisch voor de voordeur van mijn zus Margriet gestaan. Ze woont namelijk in het Lelyresort en dan ook nog op de classics. ( zie je foto) door het hek en je was er geweest. Wat een heerlijke foto's en wat een trip door Florida. In gedachten reis ik me je mee, zo herkenbaar allemaal.
    Geniet ervan en hou ons op de hoogte.

groet Karin