naar de wijngaard - Reisverslag uit Leary, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu naar de wijngaard - Reisverslag uit Leary, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

naar de wijngaard

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

17 Januari 2014 | Verenigde Staten, Leary

We zitten gezellig aan de keukentafel bij Bobby en Astrid, het is rond 9 uur in de avond, dus jullie liggen als het goed is allemaal lekker in bed.

We drinken warme chocolademelk en eten Texelse speculaas, hoe Hollands kun je bezig zijn !!!!

Vandaag zijn we bij een wijnboer langs gegaan net even buiten het plaatsje Leary. We wisten niet dat er zoiets was in Georgia, de meeste wijnen komen uit California deze gaan over de hele wereld. Maar ook Georgia heeft een hele bijzondere druivensoort met een sterke muskaat smaak, deze druiven groeien alleen in de zuidelijke staten aan de oostkust van de USA. We moesten over heerlijke countryroads naar deze wijngaard toe en werden heel hartelijk ontvangen. Omdat het buiten het seizoen is konden we geen druiven aan de bomen zien maar wel kregen we een hele uitleg hoe deze boer begonnen was met eerst het maken van juice die hij verkocht aan wijnboeren. Uiteindelijk besloten om zelf wijn te gaan maken dat doen ze dus nu. ook zijn ze elke maanden geleden begonnen met het stoken van sterke drank, dat noemen ze Moonshine in deze buurt. de naam komt van het feit dat deze drank illegaal werd gestookt en dat deden ze natuurlijk 's nachts bij de het maanlicht.Dus deze nieuwe stokerij mag voor het eerst legale Moonshine maken. We kregen uitleg hoe ze alles maken en ook de etiketten ontwerpen en maken ze zelf, ze bottelen zelf en hebben ook een kleine winkel op het terrein.

Een hard werkend stel enthousiaste mensen, leuk om te ontmoeten en mee op te trekken. We sloten af met een wijnproeverij want, zo zei John "het is altijd ergens op de wereld 5 uur" en dat is de beste tijd voor een goed glas wijn. Heel aparte sterke smaak wijn, even wennen maar prima !
Was heel leuk en leerzaam.

Daarna lekker buiten gezeten met een broodje aan het zwembad en nog even naar de stad voor de gezelligheid. Op tijd weer terug want Bobby was ook vroeg vrij dus nog een gezellige avond voordat we morgen op weg gaan naar de bergen, de cowboy's, de muziek en de laarzen.

Groeten van ons uit het verre Amerika

• 17 Januari 2014 - 08:33

Anita:

Hoi,

Mirjam had de link naar jullie blog doorgestuurd, kan ik jullie ook volgen :-) Leuk!
    Veel plezier nog!

Groetjes Anita

• 17 Januari 2014 - 09:15

Mirjam:

Hi mam,

Heeft papa een nieuwe pet? Staat hem wel hoor! De fot's staan er nu helemaal goed op, leuk!

Veel plezier nog, wij ploeteren nog even door!

Kus Mirjam

• 17 Januari 2014 - 10:21

Lindsey:

Wat mooi daar zeg!! Geniet maar lekker daar ;)
    Hier alleen maar grauwe luchten...

Liefs!