Dagje Nashville nu in Chatanooga - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu Dagje Nashville nu in Chatanooga - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

Dagje Nashville nu in Chatanooga

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

19 Januari 2014 | Verenigde Staten, Nashville

Ja, ja, 2 verslagen op een dag, dus deze wordt nog dezelfde dag gemaakt, ik ga vooruit. !!

Bij jullie is het al zondag 19 januari, dus zus VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG HOOR, EEN FIJNE DAG GEWENST !!!

Vandaag zijn we dus naar Nashville geweest het was een tocht van bijna 2 uur tot we in het hart van de stad waren. Zoals sommige van jullie weten zijn wij niet zo goed met grote steden en Nashville is duidelijk een grote stad !!! Maar geloof het of niet, we reden er deze keer zo op af, vonden een goede parkeergarage na slecht 1 rondje en stonden bij het begin van mainstreet/broadway zoals de straat heet.

Eerste indruk was, beetje poppenkast, waar amerikanen van houden, zien en gezien worden en overdag een beetje rommelig. In de avond als alle lichtjes aan gaan zal het veel lijken op Las Vegas, ook dat was overdag rommelig, tot de lichtjes aangaan. Zoals de foto's laten zien hebben ze een deel van de oude stad echt gelaten zoals het was, maar er vlak achter staan hele nieuwe en zeer moderne gebouwen. In een reisprogramma hadden we gezien dat vooral het gewoon binnenlopen in een cafe ( zijn er heel veel) het leukste is, dan proef je de echte Nashville sfeer. En dat is ook zo, alle deuren staan open, je kan zo binnenlopen en iets te drinken bestellen of niet. Je mag geld in een emmer gooien als je van de muziek hebt genoten en de groepen die optreden verkopen eigen cd's. Zo hopen ze allemaal door te breken net als de grote Johnny Cash en vele anderen. We hebben bij verschillende podiums gestaan, de een beter dan de ander maar zo krijg je wel echt het countrygevoel ten top !! Echt helemaal leuk.

We zijn in het Ryman Auditorium geweest, dit is nu een museum maar vroeger was het de place to be voor de grote country zangers. Het is ooit gestart als een theater voor gospelmuziek, dit ligt heel dicht tegen country aan en het is vergroeid met elkaar. We hebben een foto van de hoofdingang maar we moesten achterom naar binnen, daar mocht je geen foto's maken. maar het was zeker de moeite waard. Ook heb ik nog een pin voor mijn hoed gescoord. Daarna nog naar het Johnny Cash museum waar men een grote verzameling heeft van zijn leven, zijn liedjes en zijn kleding. En de hele straat op en neer gewandeld, wel heel koud trouwens, zonnig maar koud, dus de dikke jas maar aan.

Aan het eind van de middag zijn we doorgereden naar Chattanooga, waar we nu in een heerlijk luxe hotel zitten, net nog lekker gezwommen en naar de Mc. We wilden eigenlijk naar de Outback, maar daar was een rij tot ver op het parkeerterrein, dus dat doen we morgen dan maar. We blijven hiet nog wat langer, want hier kun je al goed trails lopen naar de watervallen en naar een overlook. dus morgen wandelen en klimmen.

Wat betreft foto's van de vorige keer, de koffiefoto is voor Mirjam, dan weet je dat papa eindelijk heeft begrepen dat we ALTIJD koffie moeten hebben. Dus voor de zekerheid 2 blikken paraat. !!
De foto van de nieuwbouw, dat is het appartementencomplex wat ze op het terrein van de shop van Bobby aan het bouwen zijn. Hij heeft de shop gesloopt en de meeste rommel ( niet vertalen hoor Astrid) mee naar huis genomen waar het nu in een nieuwe shop met kapschuur staat. Voor diegene die niet weten hoe de shop van Bobby er uitzag, heb ik de foto van het bijschuurtje er bij gedaan, die ziet er net zo uit als dat de shop deed.

Nou jongens, ik ga lekker zitten met een glaasje, voor jullie goedemorgen en een fijne zondag.

Jan en Anneke

• 19 Januari 2014 - 07:51

Mirjam:

Hey pap en mam,

Ziet er goed uit, zijn jullie trouwens niet naar Providence Canyon geweest? Was wel benieuwd hoe het echt was!

Hier is alles goed.

Veel plezier vandaag!