Van Chattanooga naar Pigeon Forge door de Smokey's - Reisverslag uit Pigeon Forge, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu Van Chattanooga naar Pigeon Forge door de Smokey's - Reisverslag uit Pigeon Forge, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

Van Chattanooga naar Pigeon Forge door de Smokey's

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

21 Januari 2014 | Verenigde Staten, Pigeon Forge

Goedemorgen allemaal ( jullie lezen het pas als het ochtend is bij jullie, als je het nu nog leest, dan ben je echt een slechte slaper !!)

Vandaag een reisdag, maar wel een hele rustige. We zijn van Chattanooga naar Pigeon Forge gereden maar wel over de binnenwegen, en dwars door de Smokey's. Langs leuke kleine dorpen, buurtschappen in de bergen, een grote dam, snel stromend water, heerlijke temperatuur van 16 graden en zonnige, rotspartijen, prachtige vergezichten, ijs eten, indianen, sneeuw en ijs en uiteindelijke al een eerste blik op de Chimney's !!

Voor de kaartlezers: vanaf Chattanooga de 75 op tot Cleveland dan van de grote weg af: Ocoee, Ducktown, Murphy, Bryson City en dan de Great Smoky Mountains door naar het westen tot Pigeon Forge.

Hele dag over gedaan, maar echt heerlijk. We hadden al een hotel geboekt via internet dus we hadden een plek om te slapen. Niet dat het hier nu druk is hoor, het is echt buiten het seizoen, dat merk je wel. In de zomer kun je hier "over de koppen lopen" maar nu zijn er maar enkele gasten waar te nemen. Toch maar weer even naar de Hardees voor een hamburger.

En nog op zoek geweest naar een fles wijn, maar helaas in deze hele stad mag geen drank worden verkocht. Dus als je een wijntje wil moet je eerst naar het platteland om bij een wijngaard een flesje te gaan kopen, ging mij ff te ver, het werd al donker. Soms snap je werkelijk niet waar die wetten vandaan komen, maar iedereen schijnt het hier prima te vinden. Dat er op zondagochtend, zeg maar onder kerktijd, geen drank wordt verkocht is in heel veel staten gewoon maar in een hele stad, helemaal niets te koop, dat is voor het eerst dat we dat tegen komen. Begrijp des te beter dat iedereen zelf moonshine zit te stoken. !!!

We zijn door een indianen dorp gekomen, zoals trouwens heel veel van de indianen terug te vinden is hier, zoals veel namen vanuit hun taal zijn. We zagen daar verschillende grote beelden van een beer staan die allemaal verschillend zijn geschilderd of op andere wijze zijn versierd, zeg maar net als de koeien in Luxemburg (stad) waren. Er is er één bij die er voor mij uitspringt, ik had hem al eerder gezien. Een beer met er opgeschilderd een adelaar een hert en een wolf. Bobby heeft wel eens verteld dat dit de dieren zijn die voor de indianen van betekenis zijn. Ze hebben elk een betekenis, maar ik weet niet meer welke, dacht dat de wolf voor moedig stond, maar zeker ben ik er niet meer van. Dus Bobby even bijles geven, wat was het ook al weer !!???

Nou ik ga nog ff lekker tegen Jan aan hangen, voor jullie werkse straks en tot de volgende keer.

Groeten Jan en Anneke

• 21 Januari 2014 - 11:38

Mirjam:

Hi mam en pap,

Ziet er weer prachtig uit! Geniet er van vandaag!

Kus Mirjam