Sneeuw en harde wind in de bergen - Reisverslag uit Pigeon Forge, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu Sneeuw en harde wind in de bergen - Reisverslag uit Pigeon Forge, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

Sneeuw en harde wind in de bergen

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

22 Januari 2014 | Verenigde Staten, Pigeon Forge

We hadden op het nieuws, waar we het weer goed in de gaten houden ( is van belang als je de bergen ingaat) al wel begrepen dat het geen beste dag zou worden om de bergen in te gaan. Toch maar richting de Chimney's gegaan, je weet nooit. In deze omgeving kan het weer ook zomaar veel beter worden als de lucht breekt dan kun je, ondanks dat het koud is nog prima naar boven. Maar de andere kant op, kan ook heel goed met het weer en dat gebeurde dus.

We reden en zagen al wel dat de toppen nog in de wolken zaten, maar binnen no time kon je de sneeuw bijna uit de lucht pakken !!! De temperatuur zakt dan direct richting het vriespunt, dus geen trail lopen. Omdat ze in de Smokey's niet mogen strooien vanwege de chemische stoffen die er in zitten, gaan de wegen die er dwars door heen lopen dicht.

Dus we hebben besloten om een heerlijk rustige dag te nemen. Wat rond gereden door bergdorpjes, lekker wezen shoppen, uit eten en nog wat foto's gemaakt van Pigeon Forge bij nacht. Ze houden hier van grootst en veel lichtjes. Niet echt onze stijl, maar wel heel Amerikaans.

We gaan morgen gewoon weer kijken, misschien lukt het dan. Vanaf donderdag wordt het hier echt slechter weer dus als het morgen niet kan dan reizen we wat verder over de Blue Ridge Parkway, naar het Noordoosten. Wie weet komen we op de terugweg nog weer hier langs, maar anders, ook geen probleem. Die bergen liggen er al miljoenen jaren dus ze blijven nog wel ff wachten op mij hoor. !!

Groeten Jan en Anneke

• 22 Januari 2014 - 09:28

Arjan:

Alweer cowgirls laarzen? Hopelijk was deze Cavenders makkelijker te vinden ;-)
    Geniet er nog maar even van.

Groetjes uit het warme Nederland.

• 22 Januari 2014 - 14:03

Astrid & Bobby:

Too bad you couldn't climb the Chimmeys this time, like you said maybe next time. Did you find your moccasins? Bobby said he'd have to read up again on what the animal drawings on the bear all mean. Weather here, sunny, windy and cold. We're not use to this.
    Enjoy your travels, stay warm and safe.