Elk nadeel heeft zijn voordeel !!!! - Reisverslag uit Boone, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu Elk nadeel heeft zijn voordeel !!!! - Reisverslag uit Boone, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

Elk nadeel heeft zijn voordeel !!!!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

23 Januari 2014 | Verenigde Staten, Boone

Op dit moment is het bijna 11 uur in de avond en zitten we in een heerlijk hotel met alles er op en er aan te genieten van een goed glas wijn. Het was het daggie wel !!!

Gisteravond begon het al te sneeuwen en de hoop die we hadden dat we vandaag de bergen in konden werd al minder, net als de temperatuur. Maar vanmorgen was er een stralende zon op een witte wereld van -14 graden, dus wie weet. Eerst ontbijt en echt wij waren de enige gasten in het hotel met 300 kamers, dan warm aankleden en vertrekken de Chimney's zaten er niet in, maar er zijn nog meer trails die niet zo hoog gaan en ook heel mooi.

Maar alles was afgesloten, we konden er niet in. Er was in de bergen veel sneeuw gevallen en het was spekglad. Dus het enige wat we konden doen was een foto maken van het hek en een nieuw plan maken. We wilden niet over de interstate, dus zoeken naar een leuke route. Bij het informatiecentrum van de smokey's werden we prima geholpen bij het vinden van een alternatief. De verwachting is dat alles zeker nog tot het weekend dicht zal blijven en dat afhankelijk van het weer dan opnieuw een besluit wordt genomen. Dus we hebben onze plannen wat veranderd en zijn ondertussen langs hele mooie wegen, die toch gedeeltelijk nog door de mountains ging, aangekomen in Boone ( Noord Carolina).

Ik heb de roadmap niet meegenomen uit de auto dus kan even niet precies zeggen hoe. Het was iets van bij Gatlinburg de 321 (noordoost) op richting de US40 (oost). De 40 loopt door een bergpas en dat was toch ook weer geweldig, dit land is zo mooi te bekijken door gewoon rond te reizen. Na een stukje over de 40 kwamen we bij Asheville, de start van de Blue Ritch Parkway. Daar ga je dwars door de Blue Ritch Mountains, maar jullie voelen hem al komen. Ook die zat helemaal dicht, te veel sneeuw in de bergen. Dus wederom de route aanpassen, klein stukje langer op de 40 dan naar het noorden bij een plaatsje Madeson ( ongeveer geloof ik). Deze kleinere wegen leiden langs de Blue Ritch dus ook dit was echt weer geweldig. De afstand op zich was niet veel in kilometers, maar we hebben toch nog regelmatig even een stukje gelopen zodat we toch het idee hadden in de bergen geweest te zijn. En omdat ik een collega beloofd heb om wat gesteente mee terug te nemen van de verschillende bergruggen, moesten we toch echt ook de berg op.

Vanavond lekker gegrilde kip uit een emmer met appelmoes erbij op de kamer en de was gedaan. Nu gaan we maar eens slapen, morgen weer een dag.

O ja, elk nadeel heeft zijn voordeel, "omdat we niet gingen lopen in de bergen kon ik mijn nieuwe laarzen aan"!!!

Groeten Jan en Anneke