De mist was er net ff eerder dan wij !!! - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu De mist was er net ff eerder dan wij !!! - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

De mist was er net ff eerder dan wij !!!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

05 Februari 2014 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Hoi allemaal,

Gisteren waren we al lekker op tijd op en na een ontbijtje lekker naar het strand, maar ......... De mist was er net ff eerder dan wij. !!
Het zou in de loop van de middag bewolkt worden en mistig, dus we dacht 's morgens naar strand, s'middag naar St. Augustinus ( stond al op ons lijstje hoor Arie, wel leuk dat jullie daar ook zijn geweest).

Maar zoals op de foto's is te zien was de mist er al bij het strand en dan is het toch niet echt lekker om te gaan zitten. Dus besloten om terug te gaan naar Jacksonville, wat boodschapjes gedaan en lunch bij de Subway. Daarna via de A1A (kustweg) naar St. Augustinus, dat is één van de oudste plaatsen in Florida en ze hebben daar nog veel orginele panden staan. Smalle straatjes en een stuk van een fortmuur staat er ook nog. Zoals Arie al aangaf wel heel toeristisch maar als je gewoon zelf er door heen gaat toch wel leuk om te zien.

In St. Augustinus werden de gevangenen in 1877 voor het eerst ingezet als hulp voor de ondernemers en overheid daar. Omdat Florida toen al populair was bij toeristen en men heel snel veel infrastructuur en verblijven moest hebben. De gevangen werden ingehuurd voor 26 dollar per jaar, daarvoor moesten ze 6 dagen per week werken en de huurder moest ze eten, kleding en verblijf verschaffen. Moet je niet te veel bij voorstellen. Ze moesten gevangeniskleding dragen, die kon je toen gewoon kopen in de winkel en ze sliepen in de gevangenis wagen waarmee ze gekomen waren. Deze inhuur was zeer gunstig voor de ondernemers en dus veel gevraagd waardoor de prijs binnen enkele jaren al op 150 dollar per jaar zat.

Na bezoek aan het stadje, lekker naar het hotel ff een glaasje gedronken en aangezien de apple bee en de cracker barrel naast ons zitten, daar naar toe gehobbeld voor eten.

WE gaan zo plannen maken voor ons vervolg, ons neus achterna is al prima, heerlijk gewoon.

Groeten van Jan en Anneke

• 05 Februari 2014 - 16:05

Arjan:

Leuk om het via dit blog ook een beetje mee te maken. Geniet er nog maar even van.
    O ja, is Hardy's failliet ofzo?