Naar de keys - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu Naar de keys - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

Naar de keys

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

12 Januari 2014 | Verenigde Staten, Key West

Zoals al aangekondigd zijn we bij een temperatuur van 29 graden en een lekker dikke zon naar het uiterste puntje van het vaste land van Amerika gereden. Dit hadden we al eens gedaan bij regenachtig en zeer windige omstandigheden. Het verschil was enorm, dus doe je de Keys, doe het met mooi weer. Dan krijg je echt dat Bahama gevoel, het "doe maar rustig aan, dat doen ze hier allemaal" en "wat je morgen kan doen, moet je vandaag geen aandacht aan besteden". Veel Spaanse invloeden, met veel kleur.

We hebben heerlijk rondgereden, gewandeld langs de boulevard die in aanbouw is, zo lijkt het een beetje op Los Angeles. Allemaal mensen die hardlopen, rolschaatsen, zien en gezien worden met je mooie auto of motor.

Ook lekker in de zon gezeten, maar rustig aan want je verband binnen no time, maar echt zo lekker. Op zaterdag wordt de fietsbrug heel druk bezocht door hele gezinnen die daar dan een soort van kamp opslaan voor de hele dag en gaan vissen. Die mensen zitten dan dus de hele dag op een krappe betonnen brug, in de volle zon.!!! Echt een dagje uit vinden ze.

's Avonds gegeten bij de Golden Coral, dat is een soort van vreetschuur, waar het op zaterdag bijna uit elkaar klapt van de mensen. Gezinnen, groepen maar ook stellen en mensen alleen, gaan daar heen om te eten. Ze laden hun borden helemaal vol en gaan dan eten, eten en nog meer eten. En steeds kun je weer iets anders halen en zoveel als je maar wilt. Het is echt apart om te zien, alles rent door elkaar en ze maken heel veel lawaai. Dus echt een avond uit, als je een beetje oplet kunnen ook als echte Hollanders er goed eten, een aanrader !!

Het is nu zondagochtend en na het ontbijt gaan we via de alligator-weg naar de westkust van Florida. Misschien kan ik wel een mooi exemplaar vinden, voor een nieuwe tas !! Ik zoek een mooie uit en Jan vangt hem voor mij, lijkt mij een goede verdeling.

Jullie nog een fijne zondag, groeten Jan en Anneke

• 12 Januari 2014 - 13:11

Arjan:

Dan wachten we op de foto's van het krokodillen vangen. Veel succes.

• 12 Januari 2014 - 14:30

Catrina:

De hertjes waren zeker gevlucht voor jullie,want daar schrijf je niks over.
    Leuke beestjes:brutaal en schuw tegelijk.

• 14 Januari 2014 - 13:17

Bobby & Astrid:

Jan, no scuba diving in the Keys? You guys are having a lot better weather in FL then us here in GA. Enjoy your travels. C'ya soon.